Avikus AI tehnologija laivam un udens transportlidzekliem
Saturs tika izstradats sadarbiba ar HD Hyundai.
Autonoma transportlidzeklu navigacijas tehnologija nav nekas jauns un jau vairak neka desmit gadus tiek izstradata. Tomer visbiezak sastopamais un dzirdejumais veids ir tas, kas tiek izmantots, lai kontrolētu stures vadibu uz celu balstitos transportlidzeklos. Tas nav vienigais joma, kur tehnologija var radit lielu atskiribu. Autonomas vadibas sistemas var piedavat iespaidigu labumu ari laivam un udens transportlidzekliem, kas ir iemesls, kadel HD Hyundai ir atklajis savu Avikus AI tehnologiju – udens transportlidzekliem.
Nesen HD Hyundai piedalijas Fortloderdeilas Starptautiskaja Laivu izstade, lai demonstretu savu NeuBoat 2. limena autonoma navigacijas sistemu atputas laivam. Nosaukums apvieno vardus “neirons” un “laiva” un ir loti atbilstoss, jo Avikus AI navigacijas tehnologija ir sistemas pamatelements, kas parvada pasapzinasanu, lemumu pienemsanu realaja laika un kontroli uz udens. Protams, aizkulises notiek daudz kas ar HD Hyundai autonoma navigacijas risinajumu, par ko mes apspriesim zemak – HD Hyundai ari iepazistinas ar vairak informacijas par tehnologiju CES 2023.
Avikus ir piemerots gan atputai, gan komercdarbibai, un seit ir iemesls, kadel tas ir svarigi
Viena no svarigakajam HD Hyundai Avikus navigacijas risinajuma ipatnibam ir tas, ka tas piedava lielu atbalstu uz juras un daudzos citos veidos. Piemeram, nesenaja izstade tika iepazistinats ar atputas laivu tehnologijas izmantosanu, bet ta tiek ieklauta ari komerciali – risinajumam HiNAS 2.0 (Hyundai Intelligent Navigation Assistant System), kas tiks uzstadits 23 lielos kugos, ieskaitot konteinerkugus. Pagajusaja gada Avikus HiNAS 2.0 risinajums atbalstija pasaules pirmo transokeana kuga braucienu, izmantojot autonoma navigacijas tehnologijas, kad SK Shipping Ultra-large sašķidrinatas dabas gazes tankers Prism Courage pabeidza menesi ilgu braucienu. Avikus skaidroja, ka atlaujot sistemai izveleties optimālo maršrutu, kugis speja palielinat degvielas efektivitati par 7% un samazinat siltumnica efekta gazes emisijas par aptuveni 5%.
Dziļa macisanas risinajums laika gaita uzlabosies, ta ka AI un masinas macisanas platformas parasti dara, bet seit tas palidzes kugiem tikt galā ar negaiditiem notikumiem, uzlabojot transporta un piegades kedes operacijas. AI risinajumi spej kontrolēt kuga atrumu, izvairities no sadursmem, identificet optimālos maršrutus un tos izmantot, ka ari palidzet samazinat degvielas paterinu, papildus veicinot ilgtspeju.
Bet ta pati tehnologija, kas uzstadita atputas laivu transportlidzeklos, piedavas gandriz identiskus labumus, protams, vairak pielagotus videjam laivu ipasniekam. Avikus parakstija sadarbibas ligumu ar Raymarine, vienu no pazistamakajiem juras elektronikas nodrosinatajiem, lai kopigi petitu un izstradatu autonoma navigacijas risinajumu, kas tiks iebuvets daudzfunkciju displejos. Šie displeji acimredzot tiks uzstaditi atputas transportlidzeklos – palidzot uzlabot navigaciju, celojuma laiku, degvielas paterinu un daudz ko citu.
Viens riks, ko sauc par Docking Assistant System (DAS), pat sniegs laivotajiem intuitivu piestatnesanas atbalstu, noņemot daudz minesanu par jaunu vietu apmeklešanu, pareizu laivas novietošanu un apkartejo logistiku – piemeram, stravam, udens dziļumu un tuvumā esošiem objektiem. Šie risinajumi palidzes visos frontes, piedavajot zaļas un ilgtspejigas iespejas, bet ari neticami ertu un inovativu kontroli videjam laivotajam. Visi šeit gus labumu, kas ir iemesls, kadel tas ir tik iespaidigs sasniegums, un ir aizraujoss par to uzzinat.
HD Hyundai NeuBoat, inovacija atputas kapteinim
HD Hyundai piedava “pasaules pirmo” autonoma atputas laivas risinajumu NeuBoat. Iedomajieties marsruta planosanu no piestatnes lidz piestatnei un autonoma navigaciju ar iespeju pilnigi novietot laivu pat standarta ostā attalinati – no mobilas ierices. Pieejama ari automātiska atvienosana no piestatnes.
Marsruta planosana, piestatnes planosana – viss ir šeit, bet tas viss ir pilnigi atbalstits ar intelektualiem sensoriem, ieskaitot redzes sensoru tehnologijas, kas visi savienoti ar dziļa macisanas objektu atpazisanas un sekosanas platformu. Citiem vardiem sakot, AI macas ejot un klust gudraks un gudraks, neskatoties uz to, ka tas jau ir intelekts. Jus ari varat monitorēt un kontrolēt savienoto laivu no tīmekla parluks. Tātad jus varat atslabinaties, atputinaties, izbaudit dzerienu vai uzkodas un lāut sistemai vadit laivu jusu vietā. Ka jus varat gaidit, reala laika sadursmes noversana nodrosina to, ka laiva neuzbrauks nevienam vai neuzsēdīsies uz sēkļa jusu celojuma laika.
NeuBoat Navigation, ko Avikus planojams laidis klaja 2023. gada otraja puse, palidzes cilveku operatoriem – kas tieši kontrolē savus kugus – pieņemt labakus un situacijai atbilstosakus lemumus. Pamata opcija sniedz navigacijas palidzibu ar papildinatu realitati, lai operatori varētu pieņemt gudrus lemumus, kamēr pilnveidotaka opcija sniedz navigacijas palidzibu.
NeuBoat Navigation and Docking Control, ko Avikus planojams laidis klaja 2024. gada otraja puse, ir nakamais solis uz priekšu. Tā pamata opcija nodrosinas AI kontrolētu marsruta planosanu, navigaciju un sadursmes noversanu ar cilveku uzraudzibu. Tā pilnveidotaka opcija sniedz šīs pašas navigacijas iespejas, bet ari nodrosina AI kontrolētu piestatnesanu.
Šogad CES HD Hyundai dalās ar vairak informacijas par šim tehnologijam un nakotnes planiem. Protams, ja jus velaties uzzinat vairak, jus varat turpinat lasit HD Hyundai vietne.