ClipDart ir pieprasijuma friziera lietotne, kas paredzeta cilvekiem ar krasainu adu

Matu griezumi

Ir smiekligi, ka mes varam uzskatit dazas lietas par pašsaprotamam, piemeram, matu griezumus. Vairak neka 50 gadu laika, dzivojot dazadas pilsetas, dazados rajonos vai pat apmeklejot dazadas valstis, ne reizi neesmu uztraucies par to, vai varu atrast kadam, kas mani var nogriezt ta, ka man patik. Bet es esmu baltais cilveks.

Bet, ja esat krasainais cilveks, tas var but pilnigi cita pieredze. To atklaja Kails Parkers, kad 2013. gada atstaja savu dzimto pilsetu Cikagu, lai macitos Grinela koledza Aiova, kur dzivo 9031 iedzivotajs. Lai gan 24% Grinela koledzas studentu sevi identifice krasainie cilveki, mazak neka 10% Grinela pilsetas iedzivotaju to pateiktu par sevi.

Tadel nav parsteigums, ka atrast vietu frizieri vai matu stilistu ar pieredzi stradat ar nebalto matiem bija izaicinajums Parkeram un vina klasesbiedriem. Supercuts netalu no kampusa neiedvesmoja uzticibu. “Es ieietu vinu veikala un vini butu tadi: ‘Ak, Dievs, ceru, ka sodien tevi nesabojaju,'” atceras Parkers intervija. “Tas ir vienkarsi sliktakais sajuta.”

Uber frizieriem

Abruojoties ar so informaciju, Parkers nolema kaut ko darit ar piekluvi matu kopšanas profesionaliem, kurus vins apraksta kā “prasmigi musu matu tekstura.” 2016. gada beigas, beidzot savu juniora gadu, vins sak darbu pie mobilas lietotnes ClipDart – Uber frizieriem, kā vins to izsaka – kas lauj cilvekiem ar rupjiem vai taisniem matiem savienoties ar pieredzejusiem frizieriem.

Lietot ClipDart ir loti vienkarsi. Pec lietotnes uzstadisanas jums jaregistrejas ar savu e-pastu, izveidot profilu un pievienot fotoattelu. Fotoattels ir obligats gan klientiem, gan frizieriem un stilistiem, lai katrs var redzet otru. Lietotne ari mudina pievienot papildus fotoattelus savam profilam, kas ilustre jusu mekleto matu stilu, kas palidz frizierim labak izprast, ko jus lugat viniem darit, neatkarigi no jusu matu tipa.

Jus varat tad rezervet tikšanos. Tas sakas ar jusu atrašanas vietas izvele, jo lietotne ir izstradata ta, lai raditu tikai profesionalus, kas strada 40 jūdzu radiusa no vietas, kur jus gribat nogriezt matus. Elastiba ir centrala dizaina – jus varat izveleties gandriz jebkuru vietu, ieskaitot savu majokli, skolas rezidenci, darba vietu vai pat sabiedrisko vietu ka parks.

Lietotne atrod visus reģistrētos frizierus, kas ir pieejami, un piedava rezervejamus pakalpojumus, kas atbilst šiem frizieriem piedavatajam. Ja neviens no frizieriem neveic konkreto pakalpojumu, piemeram, krasošanu, tas netiks radits ka opcija.

Individuali tikšanās ir noklusetais iestatijums, bet ClipDart ari ieklauj vieglu veidu grupas rezervaciju veikšanai. Grupas nav tikai jautrak klientiem, tas ari ir lielisks finansials izdevigs gan klientiem, gan frizieriem: Divu vai vairaku cilveku grupas automatiski sanem 25% atlaidi, ar lielakam ietaupijumam pieaugot grupas lielumam. Un frizieris, kas ir pavadījis laiku ceļojumam lidz 40 jūdzem turp un atpakalj maksimize savus peļnas.

Tapat ka Uber, gan frizieri gan klienti var tikt novērteti ClipDart ietvaros un frizieris vienmer var atteikt klienta tikšanas pieprasijumu, ja šim klientam nav lieliska vertejuma vai ja viņš ir parak talu no friziera lai izpilditu pieprasijumu noteiktaja datumā un laika. ClipDart parbauda katru frizieri vai stilistu kas pievienojas platformai. “Mes veicam fona parbaudes,” apstiprina Parkers. “Viniem jabut licencetiem pirms vini var pat lietot lietotni. Musu galvena baža ir drosiba.”

COVID-19 iegriežas

Lietotnes izstrade bija izaicinajums. Parkers joprojam aktivi nodarbojas ar macibam un basketbola karjeru, kas galu gala aizveda vinu uz Vaciju, kur vins speleja profesionali, tapec lietotnes izstrade bija nepieciesama blakus nodarbe – bet tada, par ko vins bija apsēsts. “Es ieguldiju visu ko man bija šaja lietotne,” atceras vins. “Katru reizi kad es nopelniju naudu no basketbola spelem, katru reizi kad man bija prakse vasara, es to ieguldiju.”

Cetrus gadus velak ClipDart tuvojas finiša linijai. Bet ka (slikta) veiksme to noteica divas dienas pirms oficialas lietotnes palaišanas iOS App Store 2020. gada 15. marta COVID-19 iemeta pasauli pilniga haosa. “Ir loti postoss stradat tik ilgi pie kaut kā. Un mes nevarejam izlaist lietotni, jo tas nav ta ka tagad. Neviens pat nezinaja vardu COVID. Mes tikai zinajam ka tas cilvekus nogalina.”

Skriet galva galva pret negaiditu škembu notiek uznemejiem bieži. Dažreiz, ja tas ir darījuma lauzējs, vini met mieru un sak citu uznemumu pilnigi no jauna. Bet daudzi izmanto to ka iespeju parskatit savu pieeju un atrast veidu ka pielagoties. Parkers saprata ka pandemija bija slēpta svetība viena kas vinam lika smagi domat par sava jaunizveidota uznemuma misiju: “Uzlabot cilveku garigo veselibu visā pasaule caur frizieriem un stilistiem.” Tadel vins atgriezas koledžas vide kur radas ideja par ClipDart bet šoreiz vins aktivi piesaistija skolas dalibu.

Lielaks redzejums

Pandemija ari palidzeja izcelt vel vienu ClipDart redzejuma aspektu: Labdaribas ziedojumi. Parkers nolema ka ClipDart ir jadara vairak lai palidzetu garigas veselibas vajadzibam tiem kam tas nepieciesams. Sakot ar 2020. gada decembri vins sadarbojas ar dazadam labdaribas organizacijam lai veiktu virkni “Dienas pienakuma” pasakumu lai nodrošinatu bezmaksas edienu drebju dušas un matu griezumus.

Daudz Parkera parsteigumam apmekletaji bieži izlaida edienu drebju un dušas un devas tieši pie frizieriem. Kad vins jautaja kadel vini teica ka tiesam velas sedet 45 minutes un sarunaties ar kadam. “Beigas beigās,” Parkers novēro “tas ir tas ko mes velamies tikai velamies spet runat ar kadam runat par musu problemam un but godigi un atklati.”

Katrs no šiem pasakumiem apkalpo apmeram 100 lidz 150 cilvekus tris stundu laika. Pūles izradijas tik veiksmigas ka agrak 2022.gada ClipDart izveidoja savu registretu 501(c)(3) labdaribas organizaciju sauktu The ClipDart Giveback lai turpinatu darbu.

Ka ClipDart labdaribas un komercpartneribas sak nobriest Parkers atgriezas pie mobilas lietotnes kas tika atlikta 2020.gada. ClipDart lietotne oficiali debitēja Apple App Store 2022.gada 14.februari. Ir ari Android versija ClipDart tacu lidz tam tiek pievienots Google Play Store tas ir pieejams tikai ka sānu APK.

Ka tikko palaidusi pakalpojumu ClipDart frizieri vel ir koncentreti tikai viena tirgu: Feniksa. Parkers ir nolemis koncentret savus ierobezotos marketinga resursus uz šo metropoli un tad megina augt citās vietās kad lietotne sak uzņemt tempu. Tas ir formula kas labi stradaja Uber un Parkers tic ka tas var stradat ari ClipDart. Vins tic ka labais aplis ko vins ir radījis caur ClipDart Giveback organizaciju ari palidzes veicinat pieņemšanu gan frizieriem gan klientiem.

“Viss barojas pats no sevis. Jo vairak frizieriem mes sanemam ClipDart Giveback jo vairak vini saprot cik butiski vini ir jo vairak vini saprot ka tas ir par garigo veselibu nevis naudu – lai gan vini sanem samaksatu,” vins teica.

Attieciba uz nakotni škiet nav robežu ClipDart redzejumam. Parkers redz uznemuma trijus balstus – lietotni partneribas un Giveback – ka atslega eventualai globalai paplašinašanai nesot labumu no tiesam laba matu griezuma visiem kam tas nepieciesams vai nu vini var atļauties pilnu maksu vai ne. “Tas nav tikai par to lai padaritu ClipDart lielaku. Mes zinam ka šī gariga veselibas krize ir visā pasaule un mes to esam jaizlabojam. Tas ir musu misija,” teica Parkers.