Kā rakstīt preses relīzi, kas 2023. gadā sniedz rezultātus

Kā rakstīt preses relīzi, kas 2023. gadā sniedz rezultātus

Kas ir preses relīze?

Preses relīze ir rakstisks paziņojums no institūcijas, kas sniedz informāciju sabiedrībai un medijiem par notikumiem, precēm vai pakalpojumiem, jauniem produktiem vai citām nozīmīgām ziņām.

Tā ir paredzēta, lai radītu interesi par to, ko jūsu uzņēmums piedāvā, izmantojot valodu un informāciju, kas ir interesanta redaktoriem un žurnālistiem.

Preses relīzes parasti izplata uzņēmumi, valdības iestādes, nevalstiskās organizācijas vai privātpersonas, lai paziņotu par jauna produkta vai pakalpojuma ieviešanu, notikumu vai attīstību, piemēram, apvienošanos, jaunu darbinieku vai vadības maiņu.

Padomi, kā rakstīt preses relīzi, kas dod rezultātus

Šajā sadaļā mēs dalīsimies ar noderīgiem padomiem, kas palīdzēs jums izveidot lielisku preses relīzi.

1. Izveidojiet uzmanību piesaistošu virsrakstu

Šī struktūra var palīdzēt palielināt jūsu izredzes saņemt atbildi, veidojot preses relīzi. Turklāt tā sniedz jums platformu stāsta izstāstīšanai un palielina iespēju, ka to apskatīs mediji.

Tāpēc jūs vēlaties izveidot aizraujošu virsrakstu, kas atspoguļo raksta tēmu un mudina cilvēkus turpināt lasīt.

2. Sniedziet nepieciešamo informāciju bez kavēšanās

Preses relīzes ievada teikumam vajadzētu sniegt lasītājiem īsu notikuma aprakstu. Lai gan nav daudz efektīvu preses relīžu piemēru notikumiem, nav obligāti koncentrēties uz vienu ziņojuma veidu.

Ievada sadaļā jāiekļauj pieci W; kas, ko, kad, kur un kāpēc, jo tie sniedz autoram visu atbilstošo informāciju.

  • Kas ir ziņu subjekts?
  • Kas notiek?
  • Kad tas notiks?
  • Kur tas notiek?
  • Kas padara jūsu ziņas nozīmīgas?

Iekļaujot šo informāciju, jūs sāksiet labi un piesaistīsiet lasītāju un citu žurnālistu uzmanību.

3. Esi skaidrs un tiešs

Veidojot saturu, ir svarīgi atcerēties par principu “kvalitāte pāri kvantitātei”. Saglabājiet savu preses relīzi īsu un tiešu. Garie teksti prasa daudz laika lasīšanai, tāpēc pārliecinieties, ka viss, ko rakstāt, ir atbilstošs un noderīgs.

Savā ievada rindkopā būtiet koncīss un informatīvs, tieši pievēršoties būtiskajam. Ziņojuma ķermenī sniedziet tikai pietiekami daudz informācijas; vēlāk varat iedziļināties sīkāk.

Ir arī svarīgi atcerēties, ka jūsu tekstam nedrīkst būt atkārtojumu. Izvairieties no viena un tā paša punkta atkārtotas izteikšanas, cenšoties aizpildīt klusumu. Esiet uzmanīgs pret valodu, ko lietojat, un teksta struktūru. Jums skaidri jāsaprot, ko vēlaties teikt un kā to vēlaties darīt.

4. Sniedziet papildus fona informāciju vai kontekstu

Pēc ievada sniedziet pārējo stāsta svarīgo informāciju, sakot to svarīguma secībā. Padariet to skaidru un vienkāršu.

Nestāstiet detalizēti par visu, ko zināt; vienkārši aprakstiet darbības, ko veicat vai organizācija, kuru pārstāvat, un to iemeslus.

5. Esi godīgs un neitrāls

Preses relīze, kurā tiek apgalvots, ka jūsu prece vai pakalpojums ir “vislabākais”, patiesi neizklaidēs plašu lasītāju loku un pat žurnālistus.

Esi piesardzīgs ar krāšņu valodu, ja vien nepaziņo par balvu, kas apstiprina šo apgalvojumu. Ja neesi pārliecināts, vienkārši izklāsti faktus.

6. Iekļaujiet aizraujošus un atbilstošus citātus

Lai ietaupītu laiku meklējot un saskaņojot ar svarīgiem personāliem materiāla sagatavošanas posmā, ir vērts iepriekš izvēlēties citātus. Ir svarīgi izvēlēties speciālistus, kas var noderīgi informēt mērķauditoriju.

Citātam jābūt koncīsam un informatīvam, jo tas ir atsevišķs raksta daļa, bet tomēr tas papildina galveno ideju.

Kopumā padariet citātus neatkarīgus un saistiet tos ar notikumu, jo citāti no mediju avotiem bieži tiek izrauti no konteksta.

7. Preses relīžu beigās ievietojiet standarta uzņēmuma kopsavilkumu

Pirms izplatīšanas boilerplate valodai vienmēr jābūt pārbaudītai uz precizitāti. Tas sniedz īsu jūsu uzņēmuma kopsavilkumu un ir līdzvērtīgs materiālam mājaslapas “Par mums” sadaļā.

8. Sniedziet statistiku

Statistika un profesionālais viedoklis ir efektīvi rīki jūsu paziņojuma ticamības palielināšanai. Neaizmirstiet iekļaut faktus un skaitļus, jo tie palīdz jums argumentēt savu viedokli ar konkrētiem piemēriem.

Tomēr nepieļaujiet statistikas pārmērīgu izmantošanu, pievienojot vērtību vai palielinot to pārliecinošumu jūsu rakstos. Palieciet atbilstošs.

9. Nodrošiniet efektīvu aicinājumu rīkoties

Lai lasītāji veiktu paredzēto darbību, jūsu preses relīzē jābūt aicinājumam rīkoties (CTA). CTAs sniedz lasītājam virzienu un norādījumus, kas motivē viņus mijiedarboties ar jūsu uzņēmumu.

Labi izstrādāts CTA var būt būtisks gan mājaslapas apmeklējumu skaita palielināšanai, gan ieņēmumu veicināšanai. Tad dodiet lasītajiem pēdējo grūdienu, norādot viņiem, kā mijiedarboties ar jums.

10. Pirms sūtīšanas pārbaudiet savu darbu

Pirms sūtat preses relīzi, pārliecinieties, ka tajā nav kļūdu. Vēlreiz pārbaudiet drukas kļūdas, pareizrakstības problēmas un gramatikas kļūdas un pārliecinieties, ka jūsu materiāls nesatur liekus vārdus vai teikumus.

Viena muļķiska kļūda var sabojat visa preses konferences panakumus tadel jus gribat but loti uzmanigs.

Nobeigums

Šaj rakstaa mes esam diezgan plaši apspriedusi kaa rakstit efektivu preses relizi 2023 gadaa kas dod rezultatus. Preses relize var gan nest pozitivus rezultatus un saņemt pozitivu atgriezenisko saiti no sabiedribas vai ari var sanemt negativu reakciju vai vispar nekadu reakciju.

Tadel ja jus velaties lai jusu preses relize dod jus gribetos rezultatus tad jus noteikti sekojiet padomiem kas daliti šaja raksta.

Ja jus velaties uzdot vel kadus jautajumus ludzu dalieties ar tiem komentaru sadala.

Bieži uzdotie jautajumi

Cik gara vajadzetu but preses relizei 2023 gada?

Lielaka dala ziņu relizes ir isas un idealaja gadijuma ir viena lapa kas satur 400-500 vardus. Jusu preses relizei jabut isai un ieklaut tikai butiskako informaciju.

Kadi ir labakie vardi ko lietot preses relize?

Bezmaksas jauns un labakais ir tris vardi kas vislabak strada kad sagatavojat ziņu relizi un virsrakstu. Visi cilveki saprot to nozimi. Dazi no labakajiem virsrakstu vardiem blogiem ietver parsteidzošs intelektuals zinatnisks un kritisks.

Kads ir labakais laiks lai izplatitu preses relizi?

Tai vajadzetu but nosutitai starp 10 am un 2 pm.
Idealakais laiks lai iesniegtu preses relizi ir starp 10 am un 2 pm kad redaktori parasti pieklust vienai tresdala savas pastkastes. Atvertibas likmes starp 6 am un 10 am krustojas lidz 20.5% noradot ka agras rita stundas ir mazak produktivas.

Kadi ir apakštirles preses relize?

Apakštirle attiecas uz materialu tieši zem virsraksta. Vienkarši sakot apakštirle ir papildus virsraksta informacija kas skaidro ziņas vertibu jusu preses relizei.

Ko liekat preses relizes beigas?

Preses relize triju marts zimes (###) kas atrodas virs boilerplate vai zem pamata teksta lai mediji zinatu ka nav vairak kopijas lai publicetu.

Cik rindkopas vajadzetu but preses relize?

Preses relizem jabut vismaz trim rindkopam kas ietver ievadu jebkuram nepieciesamajam pamata rindkopam un noslegumu kas atkartoti izklasta vai apkopo jusu galvenos punktus.

Cik citatus vajadzetu but preses relize?

Pamatlikums jabut vienam vai diviem citatiem maksimums. Galvenais citatu merkis preses relize ir skaidrs lai precizetu jusu ziņu akcentu un lai palielinatu jusu uznemuma redzamibu.

Kas ir merkauditorija preses relize?

Zurnalisti un izdevetaji ir galvena merkauditorija preses relize kameras dazas organizacijas ari publice preses relizes savas majaslapas publiskai apskatei.