Ultra Vision displejs liek 120 collu ekrānu uz jūsu galda

Disneja 1963. gada klasika “Zobens akmens iekšā”

Disneja 1963. gada klasika Zobens akmens iekšā, ir aina, kur burvis Merlins gatavojas ceļojumam, bet vietā, lai iepakotu viegli kā parasti cilvēks varētu darīt, viņš māj ar burvju nūjiņu, dzied muļķīgu burvestību un sarauj visu savā mājā – grāmatas, traukus un pat mēbeles – lai tas ietilptu mazā rokassomā.

Reālajā pasaulē tas acīmredzot nav iespējams. Nevar vienkārši saraut lielus objektus un ievietot tos mazākās telpās. Bet neskatoties uz šiem šķietami neaizstājamajiem ierobežojumiem fiziskajā pasaulē, tieši to ir izdarījis MIT izveidots uzņēmums ar displeja tehnoloģiju.

Uzņēmuma Ultra Reality ekrāns

Uzņēmuma Ultra Reality ekrāns (ko es varēju apskatīt pirms tā debijas CES 2022 šonedēļ) būtībā sarauj 122 collu 3D displeju līdz 32 collu monitoram un izmanto ļoti gudrus vizuālos trikus, lai tas šķiet, ka skaties uz milzīgu ekrānu no aptuveni 5 pēdu attāluma.

“Apvienojot jaunākos tehniskos sasniegumus jaunajā fizikā un datoroptikā ar uzņēmuma patentētajām superkoniskajām gaismas lauka paplašināšanas tehnoloģijām, Ultra Reality piedāvā milzīgu 120 collu plus izliektu displeju, kas nodrošina panorāmas, kinoteātra mēroga virtuālus attēlus ar metriem patiesas optiskas dziļuma, kas pārklāj abas acis, visu mazajā darbvirsmas pēdē,” skaidro uzņēmuma Brelyon dibinātājs un izpilddirektors Barmaks Hešmats.

Tas ir iespaidīgi redzams, un godīgi sakot, nedaudz grūti aprakstīt. Labākais salīdzinājums, ko es varu izteikt, ir tāds, ka tas jūtas kā sēdēšana priekšā milzīgai VR austiņai, kas paredzēta milzim, bet nevis to valkājot, tu ieskaties displejā no neliela attāluma. Izliektais ekrāns aizpilda redzes lauku tāpat kā liels, izliekts spēļu monitors varētu darīt, bet pilnībā neaizsedz ārpasauli tāpat kā lielākajai daļai VR austiņu. Ir kārdinoši to nosaukt par monitora un valkājamas VR ierīces hibrīdu, lai gan tas patiesībā ir mazāk šo divu lietu maisījums un drīzāk dīvaina jauna kategorija, kas atrodas neskaidri kaut kur starp tiem.

Ultra Reality ekrāna iespaidīgākais elements

Ultra Reality ekrāna iespaidīgākais elements tomēr ir tā apburoši reālistiskie dziļuma efekti, kas ir iespējami ar dažiem super-uzlabotiem attēlu kompozīcijas paņēmieniem, ko Hešmats nesen izskaidroja Ted sarunā. “Lielākajai daļai pašreizējo 3D displeju tiek simulēta dziļuma izmantošana ar apjomīgajiem stereoskopiskajiem austiņu komplektiem vai brillem, kas liek jūsu acīm ticēt, ka tās redz 3D attēlu,” viņš saka. “Brelyon ir izgudrojis jaunu optiskās tehnoloģijas veidu Ultra Reality, kas risina monokulārās dziļuma problēmu, ieviešot jaunu holodeka līdzīgu imersīvu 2D un 3D displeju ēru, kas paredzēti aizstāt tradicionālo darbvirsmas monitoru.”

Nepriecājieties pārāk ātri. Lai gan Brelyon tehnoloģija ir nesaliedējami iespaidīga un tai ir potenciāls būt traucējošai, tā ir arī tālu no pilnīgas esošo darbvirsmas monitoru aizstāšanas. Pirmkārt un galvenokārt, pašreizējais inkarnācijas ir atzīstami nedaudz apjomīgs – īpaši salīdzinot ar mūsdienu plakanajiem monitoriem. Otrkārt, tas ir arī nepamatoti dārgs. Precīza cenu informācija vēl nav pieejama, bet Hešmats norāda, ka Brelyon displeja tehnoloģija pašlaik maksā apmēram 5000 dolāru par monitoru.

“Tas padara to piemērotu vai nu ļoti augstas klases lietotajiem vai uzņēmuma lietojumiem,” viņš atzīst, “bet kad mēs turpinam ražošanu un sākam ražot to lielos apjomos, protams, mēs varēsim samazinat cenu.”

Taču kamēr šis apburošais jaunais displejs pagaidām paliks nepieejams vidusmēra patērētajam, pastav iespēja, ka tas varētu noniecinieties mums tuvajos naktotnē.

Uzturiet acis vaļa!